Виховний захід «Казка про вередливу принцесу»
хімічна казочка для учнів молодших класів
(Казкова музика)
Ведучий.
За далекими морями,
За високими горами,
У країні трьох вітрів,
Грізний жив король Агама.
(Вальс)
Мав дружину Карахаму,
Доньку, та ще й трьох синів.
Всі сини його сміливі,
Мов мальовані, красиві.
Дуже й сильні, як орли.
Кожен мав своє вже царство,
Сім'ю, щастя і багатство.
І далеко всі жили
А от їх найменша доня,
Яку звали Карахоня,
Гордістю батькам була
Теж хороша і вродлива,
Але дуже вередлива.
І без сліз жить не могла.
Принцеса.
Це життя мені набридло!
Не цікавість так огидна!
Хочу сміху і розваг!
Король.
То покличу я артистів,
Циркачів, еквілібристів.
Чи нехай приїде маг?
Королева.
Чи прислати музикантів -
Вас до співу є таланти?
(Бременські музиканти)
Принцеса.
Ні, набридли всі мені.
Хочу, хочу... я не знаю!
І не як не уявляю,
Щоб цікаво бігли дні!
(фанфари)
Ведучий.
Королівські вірні слуги
Рознесли у всі округи
Короля такий наказ.
Король.
Хто принцесу зацікавить,
Чим завгодно, хто забавить –
Той отримає алмаз.
А хто буде розважати
Нам дитя без результату,
Покараємо того.
Буде мать клеймо невіри:
На руках поріжем шкіру
Й з царства виженем його.
(циркова музика)
Ведучий.
Ось і перший розважальник
(Він в цирку якийсь начальник).
Розважальник 1.
Ви мені дозвольте, леді
Запросить сюди ведмедів.
Принцеса.
Ні – і – і, не хочу – у –у!
Король.
Покарать!
(страшна музика)
Ведучий.
І тоді його - невдаху –
Кат уже повів до плахи.
І стальним гострим ножем
На руці тавро поставив.
Ведмедів собі зоставив
Й нема в царстві його вже.
(Рука змазується розчином FeCl3,
а ніж KSCN і „кат” робить „надріз”
FeCl3+ 3КSCN = К3Fe(SCN)6 + КСl
червоне забарвлення).
(комп’ютерна музика)
Ведучий.
Ось і другий розважальник.
Він комп’ютерний начальник.
Розважальник 2.
О, дозвольте показать,
Вам нову приставку.
Принцеса.
Ні – і – і, не хочу – у – у!
Ведучий.
Кричить леді.
Король.
Що ж, цього теж покарать.
(страшна музика)
Ведучий.
Тепер і другого невдаху
Кат уже повів до плахи.
І стальним гострим ножем
На руці клеймо поставив.
Ну а гру собі зоставив
Нема в царстві і цього вже.
(лірична мелодія)
І тоді в палац не сміло,
Кланяючись так не вміло.
Молодий юнак зайшов
Хімік.
О, принцесу, хочу з вами
Поділиться чудесами
Які я в хімії знайшов
(дарує квітку)
Лиш дозвольте показати
І про щось вам розказати.
Знаю, певно, стане вам
Цікавіше в світі жити
І ви зумієте творити
Лиш довіртесь чудесам.
Принцеса.
Що ж, показуй, що вмієш,
Але, знай, що пошкодуєш,
Не сподобавшись мені.
Накажу затаврувати.
Або ні, життя забрати.
І спалити на вогні.
(музика)
Хімік.
Ось погляньте-но сюди,
Як я вмію гарно
Молоко добуть з води.
(CaCl2 + Na2CO3 =2NaCl + CaCO3)
Й воду мінеральну
(CaCO3 + 2HCl =CaCl2 + H2O + CO2).
А тепер з води вино
(NaOH + фенолофталеїн).
Просто добуваю
Доливаю розчин цей –
(до попереднього розчину
доливаємо Н2SO4).
Знову воду маю!
Ведучий.
Тут принцеса так зраділа,
Посміхнулась, просвітліла.
Підійшла до юнака.
Принцеса.
Знаєш, все це так чудово.
Хочу дослідів я знову.
Я придумала таке:
Ти мене всього навчаєш,
Що із хімії сам знаєш,
Щоб уміла я також
Воду із водою злити
Й молоко і вино зробити.
Ще – добудь іскряний дощ!
(музика)
Ведучий
Де тут хлопцеві подітись?
І він мусив залишитись
У палаці довгий час.
Принцеса
Рік минув і вам дивитись,
Чи зуміла я навчитись
Досліди робить для вас.
(Ритмічна музика)