Матеріали конкурсу "Класний керівник року - 2012"
Вступ.
В останні роки в педагогічному середовищі значно зріс інтерес до використання системного підходу у навчанні та вихованні школярів. Застосування системного підходу дозволяє зробити педагогічний процес більш цілеспрямованим, керованим і найважливіше - ефективним. Педагоги і керівники освітніх установ, які в своїй діяльності змогли переконатися в доцільності використання системного підходу, стають його прихильниками і намагаються розширити межі його застосування в педагогічній практиці.
Виховання учнів в сучасній школі здійснюється в контексті національної і загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес, ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства, держави і нації.
Слід зауважити, що класному керівнику зараз доводиться нелегко. У складний період масштабних політичних та соціально-економічних перетворень в державі і суспільстві нам вкрай важко вести цілеспрямовану і ефективну виховну роботу з учнями. В епоху змін вчителям дуже важливо зайняти правильну громадянську і педагогічну позицію, вірно визначити цільові орієнтації у своєму житті і педагогічної діяльності, не помилитися у виборі принципів, напрямків, форм і способів власного буття і побудови життєдіяльності у шкільному та класному співтоваристві. Тому тільки системний підхід може стати ефективним засобом оновлення та підвищення результативності виховної діяльності класного керівника.
Класне керівництво. Що це: обов'язок чи покликання? Робочий день класного керівника не нормований і не прогнозований, праця повсякчасна, життя напружене і складне, як і саме виховання. Та, зумівши підкорити дитячі серця, він отримує невимовну радість і втіху; учні називають його «другою мамою», зі всіма радощами і болями приходять саме до нього. Саме таким і має бути класний керівник, особливо в наш час, коли розмито межу між поняттями добра і зла, моральності і аморальності.
У визначенні змісту своєї діяльності я, як класний керівник, керуюся Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про позашкільну освіту", "Про професійно-технічну освіту", Національною програмою виховання учнів 1 – 11 класів Міністерства освіти і науки України Академії педагогічних наук України інституту інноваційних технологій і змісту освіти 2011року, іншими законодавчими і нормативно-правовими актами України.
Роботу класного керівника я здійснюю відповідно до основних завдань загальної середньої освіти, спрямованих на виховання громадянина України, формування особистості учня, його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдаровань, виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовку учнів до подальшої освіти і трудової діяльності, виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, почуття власної гідності, свідомого ставлення до обов'язків, прав і свобод людини і громадянина, відповідальності перед законом за свої дії, реалізацію права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань, виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй, виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів.
Повна версія документу за посиланням:
/zzz/vikhovna_sistema_klasnogo_kolektivu.pdf