Субота, 19.08.2017, 19:57
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя хімії Видай Олени Василівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Виховна година: «Декілька слів про доросле життя, або ласкаво просимо у світ професій»

Виховна година з профорієнтації на тему «Декілька слів про доросле життя, або ласкаво просимо у світ професій»

 «Якщо ви вдало оберете  професію і докладете

до неї душу, то щастя  саме знайде вас»

                          Ч.Дарвін.

 

 

 

Мета: розширювати інформованість учнів про професії і професійні вимоги; збагачувати уявлення учнів про світ професій та їхні особливості; забезпечити учнів необхідним обсягом профорієнтаційних знань та навичок; формувати в учнів свідоме ставлення до вибору майбутньої професії; розвинути уміння розуміти самого себе, свої потреби та нахили; виховувати розуміння необхідності навчання в житті людини, почуття обов’язку перед батьками, викладачами та державою;навчати  аргументовано  відстоювати власну думку, розвивати мислення; формувати толерантне ставлення до представників різних професій.

 

Світ професій – складний та захоплюючий. Зорієнтуватись в ньому інколи дуже важко. Знайти свою дорогу в житті – дуже нелегко. Сьогодні ми живемо в країні, яка відкриває перед молоддю необмежені можливості для набуття будь-якої професії. Саме тому потрібно добре усвідомлювати як важливо обрати професію до душі, щоб вона не стала тягарем, а задоволенням.

Знайомство — представлення участників по колу.

Ім’я. Захоплення. Чи вибрав для себе професію, якщо так, то яку?

«Побажання». Учасники сідають по коло, у керівника в руках мяч.

Інструкція: Почнемо нашу роботу з висловлювання одне одному побажання на сьогоднішній день.

Поділ учнів на групи за кольорами(синій, зелений,червоний)

Професія і фах , яка між ними різниця?

Питання: А як ви думаєте, чи можна прожити без професії?

 

Гра «Професія - фах»

Питання: Скільки часу ви проводите в школі? Скільки часу ваші батьки проводять на роботі?

Посудіть самі, щодня людина проводить до восьми годин на день на своєму робочому місці, тому важливо обрати професію до душі , щоб вона не стала тягарем, а задоволенням. Тоді й вислів: «На роботу як на свято», - набуде реального сенсу. 

 

Представлення діаграм

Как ты относишься к труду?

Люди работают ради_______________________________________________

В любом профессиональном труде самое важное_______________________

Выбирая трудовую деятельность, люди чаще всего руководствуются ______

При выборе трудовой деятельности люди часто не учитывают____________

Чтобы работа приносила радость_____________________________________

 

Упражнение "Мои ценности труда"

Ниже расположен перечень "Мои ценности труда". Внимательно прочти его и выбери 4 наиболее важных, лично для тебя, ценности труда и отметь их в пустой графе справа.

Надежность - иметь постоянную работу, которая позволяет быть уверенным в завтрашнем дне.

 

Престиж - иметь работу, которая дает Вам высокий статус и положение в обществе.

 

Хорошая зарплата - хорошо оплачиваемая работа.

 

Высокие достижения - работа, способная приносить важные результаты и успех.

 

Разнообразная работа - дающая возможность выполнять много разных дел и не делать надоедающую работу.

 

Творчество - выполнять работу, где Вы могли бы использовать Ваше воображение и быть первооткрывателем.

 

Умственная работа - работа, которая предполагает интеллектуальные затраты и позволяет Вам использовать свои умственные способности.

 

Независимость - работа, которая позволяет Вам быть самому себе хозяином, следовать своим собственным суждениям и работать так, как хочется Вам, безо всякого наблюдения со стороны.

 

Работа с людьми - работа в тесном контакте с людьми, направленная на создание психологического комфорта и помощи другим.

 

Лидерство - управлять людьми и отвечать за них, принимать решения, влияющие на их жизнь, направлять их на работу.

 

Физическая активность - работа, которая заставляет "крутиться" и использовать Вашу физическую силу и выносливость.

 

Работа под наблюдением - работа под контролем других, которые Вам говорят, что делать.

 

Работа руками - выполнение работы, где требуются Ваши руки для работы с машинами и инструментами, для изготовления или ремонта вещей.

 

Задание 3. Ниже запиши 4 ценности, которые чаше всего встречались в твоей группе при обсуждении (дерево цінностей)

 

Вихователь: Минуло десять років шкільного життя і виникає питання, яку професію обрати для себе і так, щоб ще не помилитися з вибором. Можна піти у ВНЗ та здобути корисні знання й розширити свій кругозір, піти у ПТУ та здобути практичні фахові навички та досвід, якого бракує іншим, чи відразу влаштуватись на роботу й відчути незалежність від батьківського гаманця.

Питання: Чи запитували вони старших, чим ті керувалися у виборі професії?

 

Причини помилок у виборі професії

Як правильно вибрати професію?

Класифікація професій (процентне відношення дітей в класі)

Из чего состоит профессия?» (перечень характеристик профессии для игры)

 

Кожна команда міркує про критерії престижності або критерії не престижності професії.

 

Вправа “Гра в лотерею”.

Мета: пояснити наслідки неправильного вибору професії; зрозуміти необхідність активних дій по вибору професії.

1.    Учасникам необхідно на чистих картках написати по 3 назви професій, якими б вони бажали займатися протягом життя.

Далі картки перемішують і кожен учасник обирає лише 1 картку ( як у лотереї).

2.    Результати вибору обговорюються всій групою.

Тренер просить піднятися тих, хто отримав картку зі своєю професією.

Можна підрахувати відсоток тих, кому пощастило у виборі.

Можна розповісти, що трапиться с їх життям, якщо доля “подарує” їм ці професії, яки отримали.

3.    Обговорення.  Що було важко? Що відчували під час проведення вправи?

 Учитель.  Обираючи професію, треба пам’ятати, що здійснити відповідальний крок вибору треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності, особистості та громадські інтереси.

Щоб прийняти правильне рішення, потрібно врахувати фактори, що впливають на вибір професії.

1.Знання про професії, їх попит на ринку праці

2.Нахили, інтереси людини.

3.Здатність, фізичне і психічне здоров'я.

4.Рівень домагань.

5.Думку батьків, сім'ї.

6.Думку однолітків.

7.Позіція вчителів, професіоналів.

8. Особистий професійний план.

 

Найнебезпечніші професії (поки діти готують перелік професій)

Вибір професії - це справа не одного дня. Але якщо у вас досі немає чітких критеріїв і готовності віднести себе до представлених категорій професій, не варто засмучуватися.

 Із раннього дитинства, відколи ви себе пам’ятаєте, вам доводиться спостерігати, як працюють ваші батько та мати. «Хто не працює – той не їсть», - каже народна мудрість, і цим самим підкреслюється, що кожен зобов’язаний трудитися. Але, вміння та досконалість не приходять самі собою, їх потрібно набувати старанно навчаючись. «Навчання – світло, а невчення – пітьма», - каже народна  мудрість. Ви вже давно зрозуміли, що навчання це важка праця, вона потребує багато часу, сили волі та наполегливості. Учні, які не мають сили волі, натрапивши на труднощі, гірше вчаться. Деякі учні працюють епізодично: вивчають один – два параграфи чи твори, навіть, отримують високі оцінки і на деякий час перестають вчитися, а в знаннях – прогалина. От наприклад, якби хлібороб працював у полі, коли йому захочеться. Скажімо, захотів – виорав землю, засіяв, а тоді не захотілося - не висапав, не виорав бур’янів. Прийшла пора збирати врожай, з’явилося бажання, але… збирати нічого. Який висновок? Навчання – це ще й ваш обов’язок перед державою.

Один добрий і мудрий письменник сказав: "Щастя - це коли ранком хочеться йти на роботу, а ввечері хочеться йти додому" Можна розрізати навпіл буханку хліба й кожна половина залишиться такою ж смачною. Але якщо в когось вдома все добре, а на роботі так-собі або зовсім погано, половини щастя не вийде. Половина щастя - уже нещастя. При виборі професії, як і при рішенні будь-якої задачі, потрібно знати, які дії і в якій послідовності необхідно виконати, щоб знайти правильну відповідь. Вивчайте, читайте, думайте, питайте, і ви впораєтесь!

 

Рисуночная методика «Мой жизненный путь»

 «Путник шел по дороге, которая называлась «Жизнь». Дорога привела его к перекрестку. Путник остановился, осмотрелся и задумался. По какому пути идти дальше? Представьте себя на месте этого путника (пауза). О чем Вы думаете, (пауза) что Вы чувствуете?

Перед Вами чистый лист бумаги, возьмите карандаш и изобразите на листе свою прошлую историю, свое положение в настоящий момент и варианты своей будущей жизни. Используйте свои воспоминания, переживания, фантазии и мечты.

Куда Вы хотите прйдти? Что Вы возьмете с собой в дорогу? С чем встретитесь на своем пути?

Чему Вам предстоит научиться?»

Представлення малюнків командами

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів