Понеділок, 18.12.2017, 23:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя хімії Видай Олени Василівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Підсумковий урок з теми «Роль хімії в житті суспіль­ства»

 

Тема уроку: Підсумковий урок з теми «Роль хімії в житті суспіль­ства»

 

Мета уроку: Узагальнити й скоригувати знання учнів з теми «Узагальнення знань з хімії»; визначи­ти рівень навчальних досягнень учнів з теми, розуміння основних понять, уміння викорис­товувати їх на практиці

Форма проведення уроку:   рольова гра.

ХІД УРОКУ

І. Організація гри

Вступне слово вчителя

Ви скоро станете дорослими людьми, по­вноправними громадянами. І тому в школі ви повинні не лише здобути багаж фактичних знань, але й навчитися на їх основі формувати і від­стоювати свою власну позицію стосовно питань, важливих для всього суспільства. Це стосується й існуючих екологічних проблем та ролі хі­мії в нашому житті. У передвиборчий час ви стежите за агітаційною ді­яльністю різних партій, які часто по-різному бачать шляхи розв'язання важливих проблем. Помічаєте, що дискусія між опонентами ведеться не завжди коректно. Вам надається можливість побувати в ролі учасників передвиборчих дебатів і навчитися налагоджувати цивілізовані взаємо­відносини з опонентами. Аргументувати потрібно словом, і тут вам зна­добляться здобуті в школі знання.

Перша група.

Представники Хімічно-радикальної партії, які закликають максимально розширювати роль хімічного виробництва в господарстві України

Друга група.

Представники Екологічно-консервативної партії, які є опонентами 1 групи і вважають, що чим менше хімія буде «простягати свої руки в справи, людські», тим краще буде для всіх нас.

Третя група.

Це виборці, до яких звертаються обидві партії і які повинні проти и уроку зробити аргументований вибір, перевтілившись у представників різних професій. Їхню думку ми почуємо в рамках «Народної платформи»

Завдання для виборців

Зробіть обґрунтований вибір на користь однієї з партій або запропонуйте їм об'єднатися, орієнтуючись на ті аргументи, які наведуть представники партій під час дискусії.

Професії «виборців»: агроном, автомеханік, електрик, будівельні швець, кухар, військовослужбовець, вихователь дитсадка, фотограф, модельєр, перукар, домогосподарка

II. Виступ керівників партій з програмами діяльності

Тривалість виступів - до 2 хвилин.

Голова Хімічно-радикальної партії ознайомлює «виборців» з програмою своєї партії.

Основні тези програми

З розвитком цивілізації постійно зростає роль хімії. На сьогодні ми і не уявляємо свого життя без речовин та матеріалів, створених нею. Хімізація приносить велику економічну користь як промисловості, так і сільському господарству. Тому ми пропонуємо активізувати процес хімізації всіх сфер людської діяльності. Ми - це прогрес, за нами - майбутнє!

Голова Екологічно-консервативної партії ознайомлює «виборців» з програмою своєї партії

Основні тези програми  

У гонитві за економічною вигодою ми, на жаль, часто забуваємо про природу та власне здоров'я. Колись квітучі українські землі перетворилися на зону екологічного лиха. Все менше народжується здорових немовлят, зросла кількість професійних захворювань. На основі зібраного нами компрометуючого матеріалу ми звинувачуємо в цьому хімію. Наша мета - звести в майбутньому роль хімічних виробництв до мінімуму, знайти їм альтернативу.

III.     Обмін компрометуючими матеріалами

Представники кожної партії знайомлять виборців та опонентів із зібраним «компроматом» у вигляді коротких доповідей.

Тематика доповідей           

Від Хімічно-радикальної партії: «Недоліки природних та переваги синтетичних сполук з господарської, економічної точки зору та з точки зору фізичних і хімічних властивостей» (розповіді про сплави, пластмаси, синтетичні волокна, барвники, ліки, ароматизатори тощо).

Від Екологічно-консервативної партії: «Негативний вплив хімічної промисловості на атмосферу, ґрунти

й воду, утворення озонових дір, кислотні дощі, проблема сміття тощо».

IV.      Показ мод

1. Модель від Хімічно-радикальної партії в одязі із синтетичних матері­алів. «Модельєр» представляє переваги синтетики в молодіжній моді.

2.  Модель від Екологічно-консервативної партії в одязі з натуральної сировини (бавовна, шерсть, шкіра). У даному разі акцент робиться на гігієнічності та якості природних матеріалів.

V.      Дуель

На основі почутого у представників обох партій виникають запитан­ня одне до одного. Запитання можуть ставити почергово кожній партії як її опоненти, так і «виборці».

VI.      «Народна платформа»
Зразки виступів виборців

1-й виборець.

Я працюю агрономом. У своїй роботі використовую хімічні добрива та засоби захисту рослин від шкідників. Але надмірне вживання цих хімікатів призводить до забруднення ґрунтів та зни­ження їхньої родючості. Тому іноді краще віддавати перевагу природним Добривам та біологічному захисту рослин. Пропоную партіям об'єдна­тися, тому що для отримання гарного врожаю необхідне використання як штучних, так і природних речовин.

2-й   виборець.

 Я- домогосподарка, тому завжди полюбляю прибирати свою квартиру, куховарити. Під час прання я віддаю перевагу синтетичним миючим засобам, які краще видаляють бруд. А під час приготування їжі я намагаюсь використовувати виключно натуральні барвники і смакові добавки. Тому я не можу обійтися як без натуральних речовин, так і без побутової хімії.

VII. Підсумок уроку

Вчитель підбиває підсумки уроку, проаналізувавши виступи учнів.

У житті не буває крайнощів, і, як правило, істина знаходиться десь посередині. Так, виборці, вислухавши аргументи обох сторін, все у своїй більшості не змогли категорично визначитися: не можна безмежно захопитися продуктами хімічних виробництв, але неможлива однозначно відкинути їх.

Хімія сама по собі не є ні добром, ні злом. Вона - лише інструмент у руках людини. І тільки від людини залежить, як вона скористається ним. Екологічні проблеми є виною не стільки хімії, скільки незнання чи нехтування людиною хімічними знаннями про небезпеку певних речовин і способів їх знешкодження. Тому шановним партіям потрібно об'єднати зусилля: якщо хімія могла забруднювати нашу планету, вона може й очистити її.

На уроці ви всі скористались можливістю висловити свою думку. Комусь це вдалося краще, комусь не вистачило аргументів, але я вва­жаю, що ця дискусія примусила вас замислитись над проблемами хімії та екології в Україні.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів