Вівторок, 19.03.2024, 13:41
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя хімії Видай Олени Василівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Узагальнюючий урок по темі: «Тіла. Речовини та явища навколо нас»

 

Розробка узагальнюючого уроку по темі: «Тіла. Речовини та явища навколо нас»

 

Мета уроку:  узагальнити і систематизувати знання, перевірити рівень навчальних досягнень учнів із теми; з’ясувати рівень засвоєння основних понять, термінів і правил; вдосконалити пізнавальну активність; розвивати вміння порівнювати і аналізувати; сформувати вміння роботи в групах; оволодіти первинними навички дослідницької роботи; виховувати самостійність та інтерес до знань.

Очікувані результати: виявити рівень знань учнів за вивченими темами з метою його подальшого підвищення.

Базові поняття й терміни:речовина, матеріал, тіло, властивості речовин, однорідні й неоднорідні суміші, атоми, молекули, хімічний елемент, прості й складні речовини.

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації, контролю й корекції знань, умінь і навичок.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________, 
кількість присутніх на уроці ___________, відсутніх ___________.

1.3 Поділ  на групи. Учні, заходячи в клас, вибрали малюнки-емблеми з улюбленими героями мультфільмів, які заздалегідь приготував учитель. У кого малюнки співпали – ті утворюють групу.

1.4 Налаштування на урок. Кожна група отримує аркуш паперу, на якому намальоване сонце. Учням пропонується на блакитних аркушах-хмаринках написати бажання, які на їх погляд повинні здійснитися на уроці. Учні групи своїми хмаринками закривають сонце.

1.5. Перевірка готовності учнів до уроку. Кожна група отримує картку самооцінювання, за допомогою якої всі учні класу одночасно в кінці уроку підрахують свою оцінку за урок.

 

Картка самооцінювання

Прізвище та ім’я учня

Домашнє завдання (2 бали)

Гра «Хімічний код» (1 бал)

Гра «Знайди відповідність » (2 бали)

Ребуси (1 бал)

Гра «Логічний ланцюжок»(1бал)

Загадки (1 бал)

Усні відповіді (1 бал)

Контроль знань (3 бали)

Оцінка

2. Етап перевірки домашнього завдання

2.1. Перевірка наявності в учнів виконаних  робіт. Учні повинні були намалювати  малюнок, скласти кросворд або ребус. Учні презентують свої роботи і отримують за це 2 бали в картку самооцінювання.

2. Етап узагальнення та систематизації знань

2.1. Бесіда зі складанням схеми. (Усні відповіді під час уроку оцінюватимуться в 1 бал, тому бажано, щоб учитель давав можливість висловлюватися протягом уроку всім учням класу)

  • З чого складаються фізичні тіла?
  • Що таке речовини?
  •  Які вони бувають?

 

2.2. Гра «Хімічний код» - 1 бал ( Учням роздаються паперові літери, з яких вони складають слова).

 

ЧАВЕИНРО

РІФЛТЬТА

ОВЯТРІП

ЕЛАМУКОЛ

НЯГІРНО

РЕЧОВИНА

ФІЛЬТРАТ

ПОВІТРЯ

МОЛЕКУЛА

ГОРІННЯ

 

2.3. Опитування

  • Що таке агрегатні стани?
  • Дайте характеристику кожного з них.

2.4. Гра «Знайди відповідність»  - 2 бали

2.5. Робота з рисунками

  • З яких речовин складаються зображені тіла? (Учням пропонується розглянути різні тіла)

2.6. Ребуси – 1 бал

   

Фізкультхвилика

Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.

2.7. Пояснення

  • Вкажіть прості і складні речовини (Учням пропонується за будовою  визначити  речовини)

2.8. Гра «Логічний ланцюжок» - 1 бал

  • Назвіть послідовність методів розділення суміші залізних ошурок, кухонної солі, тирси та піску

2.9. Загадки – 1 бал

Взимку стало холодати
І ставок вже не пізнати:
Там, де була рідина,
Лиш дзеркальна площина.
Що за диво кристалічне?
Це фізичне чи хімічне?

В нас в дворі живе корова.
Молоко п'єм для здоров'я.
А побуде в теплій хаті -
Будем сир й сметану мати.
Що за наслідок логічний?
Він фізичний чи хімічний?

На вогні пластинка мідна
Почорніла, вірогідно.
Що за явище незвичне?
Це фізичне чи хімічне?

Осінь стала вмить до діла -
Листя геть все пожовтіло.
Що за результат класичний?
Він хімічний чи фізичний?

 

3. Етап контролю знань.  (3 бали)

3.1. Тестові завдання

  1. До речовин належать:
    1. Пробірка
    2. Виделка
    3. Залізо
    4. Цвях
  2. Вкажіть фізичне тіло:
    1. Порошок сірки
    2. Мідна пластинка
    3. Залізо
    4. Кухонна сіль
  3. Чисті речовини - це:
    1. Морська вода
    2. Мінеральна вода
    3. Дистильована вода
    4. Джерельна вода
  4. Суміш це:
    1. Вуглекислий газ
    2. Водень
    3. Кисень
    4. Повітря
  5. Фізичні явища - це:
    1. Гниття органічних речовин
    2. Скисання молока
    3. Плавлення скла
    4. Іржавіння заліза
  6. Хімічне явище - це:
    1. Випарювання води
    2. Згоряння вугілля
    3. Плавлення заліза
    4. Кристалізація солі

4. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Написати міні-твір на тему: «Як професії моїх батьків пов'язані з хімією»

5. Підбиття підсумків уроку

Учитель, спостерігаючи за учнями під час уроку, робить висновки щодо засвоєння основних понять теми, сформованості вмінь і навичок; підбиває підсумки роботи над темою. Відзначає поняття, які учні засвоїли добре і які викликали труднощі під час роботи.

Учні підраховують бали в картці самооцінювання і озвучують їх учителеві.

 В останні хвилини уроку учні відклеюють аркуші-хмаринки з бажаннями, що здійснилися від свого сонечка. Якщо сонечко залишилось без хмаринок – все, що учні очікували від уроку здійснилось, а для учителя це є найкращим результатом.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів