Понеділок, 18.12.2017, 23:20
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя хімії Видай Олени Василівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Розділення сумішей фільтруванням

 

Практичне заняття на тему: «Розділення сумішей фільтруванням»

 

Мета практичного заняття: поглибити знання учнів про способи розділення сумішей; навчити учнів розділяти суміш фільтруванням; формувати в учнів навички роботи з хімічними речовинами й лабораторним устаткуванням; перевірити знання з техніки безпеки під час роботи.

Очікувані результати: учні мають закріпити знання про способи розділення сумішей - розділяти суміш фільтруванням; уміти формулювати мету їхньої практичної діяльності, проводити експериментальну роботу й робити відповідні висновки.

Базові поняття й терміни:Речовини, фізичні властивості речовин, розчинення речовин, способи розділення сумішей (відстоювання, фільтрування)

Обладнання й матеріали: два хімічних стакани місткістю 50 мл, лійка, скляна паличка, шпатель або ложечка, фільтрувальний папір, ножиці, лабораторний штатив з кільцем, водопровідна вода, пісок.

Тип уроку: практичне застосування знань, умінь і навичок.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________,
кількість присутніх на уроці ___________, відсутніх ___________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

2. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

2.1. Тестова робота.

1. Фізичні властивості, які характеризують воду:

а) кипить при температурі 100 °С;

б) металічний блиск;

в) розчиняє всі речовини;

г) рідкий агрегатний стан.

2. Фізичні властивості, які характеризують пісок:

а) твердий агрегатний стан;

б) нерозчинний у воді;

в) має запах часнику;

г) жовтий колір.

3. Спосіб розділення сумішей. який використовується для очистки води від нерозчинних у ній домішок - це:

а) фільтрування;

б) відстоювання;

в) випарювання;

г) кристалізація.

2.2. Бесіда.

Учитель перевіряє знання кожного учня з правил техніки безпеки, які є актуальними для цієї практичної роботи.

3. Виконання практичної роботи

Для виконання практичної роботи учні отримують інструкційні картки.

Інструкційна картка

Порядок виконання роботи

1. Налийте в хімічний стакан водопровідну воду, внесіть шпателем або ложечкою пісок і розмішайте рідину скляною паличкою.

Що спостерігаєте?

2. Залиште рідину на деякий час, поки важкі частинки каламуті (нерозчинні домішки) не осядуть на дно.

3. Виготовте фільтр, як показано на рисунку 1.

Рис.1

Для цього візьміть квадратний аркуш фільтрувального паперу. Складіть його спочатку вдвоє, а потім ще раз удвоє. Вільний кут одержаного квадрату зріжте ножицями по дузі кола. Відділивши один шар паперу, розправте готовий фільтр, який набуває вигляд конуса, одна половинка якого складається з трьох шарів паперу, інша – з одного.

4. Укладіть фільтр у лійку так, щоб він щільно прилягав усією своєю поверхнею до її стінок, як показано на
рисунку 2.

Рис.2

5. Фільтр у лійці злегка змочіть водою, щоб він щільніше прилягав до стінок лійки. Змочувати фільтр можна скляною паличкою, наносячи нею краплі води на поверхню фільтра.

При змочуванні притискайте фільтр пальцем до стінок лійки. Лійку тримайте над стаканом похило і обертайте, як показано на рисунку 3.

Рис.3

6. Помістіть лійку з фільтром у кільце штатива, як показано на
рисунку 4.

Рис.4

Під неї поставте хімічний стакан для збирання профільтрованої рідини – фільтрату.

Кінчик лійки повинен торкатися внутрішньої стінки стакана, щоб фільтрат повільно стікав по стінці і не розбризкувався.

7. Невеликими порціями по скляній поличці вилийте рідину. Нижнім кінцем палички обережно торкайтеся стінки фільтра (але не його середини!). Струмінь рідини ударятиметься в стінку лійки, до якої прилягає фільтр. Якщо струмінь рідини спрямувати в центр фільтра, останній може прорватися.

При фільтруванні ніколи не можна наливати повний фільтр рідини, тому що вона переходитиме разом з каламуттю через край фільтра і забруднюватиме фільтрат. Рідину в лійку треба наливати стільки, щоб вона не доходила до країв фільтра на 0,5 см. В міру витікання рідини слід підливати в лійку нові її порції.

Що спостерігаєте при фільтруванні рідини?

Висновок.

Зробіть загальний висновок про очищення води від нерозчинних домішок фільтруванням.

4. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

4.1. Завдання для всього класу.

Повторити § 8, 9 підручника Коршевнюк Т.В., Баштовий В.І., за заг. ред. Ярошенко О.Г. Природознавство.

4.2. Індивідуальне завдання.

1. Напишіть розповідь про суміші, з якими ви стикаєтесь в повсякденному житті.

2. Підготуйте повідомлення на тему «Явища природи».

5. Підбиття підсумків уроку

Учитель просить учнів висловитися щодо досягнення мети уроку та вражень, які вони дістали, виконуючи практичну роботу.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів