Понеділок, 18.12.2017, 23:16
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя хімії Видай Олени Василівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Основні процеси і продукти переробки вуглеводневої сировини

ТЕМА УРОКУ: Семінарське заняття 1: „Основні процеси і продукти переробки вуглеводневої сировини”

 

МЕТА УРОКУ: Узагальнити, закріпити і систематизувати знання уч­нів про природні джерела вуглеводнів, закріпити на­вички складання хімічним рівнянь. Продовжувати формувати в учнів уміння розв'язувати задачі за рів­няннями хімічних реакцій. Ілюс­трувати застосування математичних знань у хімії.

ХІД УРОКУ

І.        Організація класу.

Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Відповіді на запитання учнів.

ІІ.       Мотивація уроку.

На сьогоднішньому уроці ми будемо набувати практичних знань на основі вивченого матеріалу.

ІІІ.      Повідомлення теми, мети уроку.

IV.      Актуалізація знань.

Завдання

1.              До складу природного газу входять які гази?            

2.              Який хімічний склад нафти?

3.              Чи має нафта хімічну формулу?

4.              Які властивості нафти зумовили її використання у стародавні часи?

5.              Назвіть основні нафтові фракції.

6.              На основі якої властивості речовий, що входять до складу нафти, її розділяють на фракції?

7.              Назвіть дві основні галузі застосування нафти.

8.              Який хімічний склад кам'яного вугілля?

9.              Яким чином переробка кам'яного  вугілля  пов'язана  з розвитком синтетичної органічної хімії?

10.       Схарактеризуйте продукти коксування кам'яного вугілля? Де вони використовуються?

11.       Подумайте, яким чином підвищення температури па планеті може позначитись па природних умовах північної півкулі. Чим це загрожує людству?

Задачі

1.              При гідролізі алюміній карбіду утворився метан об'ємом 2,24 л (н. у.). Обчисліть масу утвореного алюміній гідроксиду.

2.              Алкан має густину парів за повітрям 4,414. Визначте формулу алкану.

V.        Повторення вивченого матеріалу.

Робота в парах:

1).Природний газ, вугілля, нафта належать до «енергохімічних ресурсів». Як ви розумієте цей термін?

2).Продуктами горіння вуглеводню масою 14,2 г є карбон (IV) оксид і вода масою 19,8 г. Який об'єм кисню було витрачено у процесі горіння? Об'єм розрахуйте за нормальних умов.

 

1).Чому, на вашу думку, в побуті надають перевагу паливу у вигляді кам'яного вугілля над дровами, природного газу над вугіл­лям, електричного струму над газом?

2). Визначте молекулярну формулу алкену, якщо відомо, що для спалювання 6 л алкену знадобилось 27 л кисню. Скільки літ­рів вуглекислого газу при цьому утворилося?

 

1).Зважаючи на те,  що атмосфера не знає  кордонів,  поясніть глобальну небезпеку її забруднення.

2).Визначте молекулярну формулу алкену, якщо відомо, що його зразок масою 1,4 г може знебарвити 107 г 3%-ї бромної води.

 

1). Які технічні винаходи сприяли видобутку і використанню нафти?

2). Алкен нерозгалуженої будови містить подвійний зв'язок при першому атомі Карбону. Зразок цього алкену масою 0,84 г може приєднати 1,6 г брому. Визначте формулу алкену і назвіть його.

 

1). Чому важливо знати про походження нафти? Яким чином пов'язано зі значенням нафтопродуктів у нашому житті?

2). Розрахуйте вихід продукту реакції (у % від теоретичного), якщо при взаємодії 5,6 л етилену (н. у.) з бромом одержано 42,3 г 1,2-диброметану.

 

1). Яким чином позначається густина нафти на екологічній безпеці під час її транспортування, зокрема, водними шляхами?

2). При гідруванні 7,8 г бензолу до циклогексану при нагріванні в присутності каталізатора поглинулося 3,36 л (у перерахуванні на н. у.) водню. Визначте вихід циклогексану.

 

1). Завдяки чому, па вашу думку, стало можливим добувати з нафти таку велику кількість речовин?

2). Теплота згоряння вугілля (в перерахунку на чистий вуг­лець) становить 394 кДж/моль, а октану - 5474 кДж/моль. Обчисліть, що вигідніше використовувати (за масою) як паливо: вугілля чи октан.

 

1). Які зміни відбулися в житті останніх поколінь завдяки використанню нафтопродуктів?

2). Для добування електроенергії на теплоелектростанції про­тягом години спалюється 1 т вугілля, в якому вміст сірки за масою становить 2,5 %. Яка маса оксиду сульфуру(ІУ) потрапить в атмосферу протягом доби?

 

1). Як ви вважаєте, чи різняться за властивостями сорти пального, що використовується у країнах екватора і далекої півночі. Чому?

2). Для  поглинання  оксиду сульфуру(ІУ)  у промисловості використовують вапно СаО. Яку масу цієї речовини треба взяти, щоб нейтралізувати оксид сульфуру(ІУ), що утвориться при спалюванні 1 т вугілля, в якому вміст сірки за масою становить 2,5 %.?

VI.     Закріплення знань учнів.

Завдання:

1.              Наведіть хімічні рівняння, що підтверджують використан­ня природного газу.

2.              Напишіть рівняння реакцій горіння природного газу (метану), бензину (октану), вугілля (вуглецю).

3.              Природний газ - екологічно безпечніше пальне порівня­но з бензином. Чому? Яке значення мас його використання в автомобілях замість бензину?

4.              Пригадайте, як створюється парниковий ефект у тепли­цях. Порівняйте його з парниковим ефектом на планеті.

5.              Пригадайте  колообіг Карбону у природі. Яким чином насадження  і  вирубування лісів  позначається  на  парниковому ефекті?

6.              Які, на вашу думку, перспективи існують у використанні альтернативних джерел енергії?

7.              Поясніть значення екологічного контролю за роботою двигунів автомобілів.

VIІ.     Завдання додому.

Розв'язати задачі.

1.              Яка маса кальцій карбіду вступила в реакцію з водою, якщо при цьому виділилося 5,6 л ацетилену (н. у.)?

2.              Ацетилен масою 15,6 г приєднав хлороводень масою 43,8 г. Установіть структуру продукту реакції.

VIIІ.   Підсумок уроку.

Підсумовується  робота учнів на уроці, визначаються змістовні і слабкі відповіді, виставляються оцінки за урок.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів