Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Правила поведінки в кабінеті хімії і правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті
ТЕМА УРОКУ: "Правила поведінки в кабінеті хімії і правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті"
МЕТА УРОКУ: Ознайомити учнів із правилами поводження на уроках хімії, під час демонстрацій, лабораторних і практичних робіт, техніки безпеки лід час роботи в хімічному кабінеті, роботи з лабораторним устаткуванням, з рідкими, твердими й газоподібними речовинами, надання першої медичної допомоги в разі потрапляння різних небезпечних речовин на шкіру, в очі, дихальні шляхи; ознайомити з основним устаткуванням кабінету хімії, штативом, нагрівальними приладами, лабораторним посудом. ХІД УРОКУ I.Організація класу. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Відповіді на запитання учнів. II.Мотивація уроку. Хімія так як фізика, біологія, географія належить до природничих наук, тобто вивчає природу і весь навколишній світ, але на відміну від інших наук – це наука про речовини, їх перетворення та явища, які супроводжують ці перетворення. Та перш ніж розпочати вивчати цю науку, треба навчитися правильно поводитися в кабінеті хімії та при проведенні практичних робіт. III.Повідомлення теми, мети уроку. Тема уроку записується на дошці , а мета уроку повідомляється усно у вигляді плану. IV.Актуалізація знань. 1. Бесіда. 1. Що вивчає хімія? Яке походження має слово «хімія»? 2. Опишіть основні етапи становлення хімії як науки. 3. Які найважливіші завдання хімії та її значення? 4. Чому потрібно вивчати хімію? 5. Назвати предмети або речовини, виготовлення яких було б неможливим без хімічних знань. V.Вивчення нового матеріалу. 1. ІНСТРУКТАЖ З ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ В КАБІНЕТІ ХІМІЇ. Хімія є наукою експериментальною, і в процесі її вивчення виконується велика кількість лабораторних і практичних робіт. Багато і хімічних дослідів пов'язані з використанням вогненебезпечних, отруйних і їдких речовин. У зв'язку з цим існують правила, які необхідно дотримуватися, щоб уникнути нещасних випадків. Правила ці досить прості, але дотримуватись їх слід дуже суворо, оскільки нехтування ними може призвести до матеріальних утрат (псування одягу) і завдати шкоди здоров'ю (хімічні й термічні опіки, погіршення зору). 1) Правила поведінки учнів у кабінеті хімії. Учні самостійно знайомляться за підручником з правилами поведінки в кабінеті хімії. 2. ІНСТРУКТАЖ З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ В ХІМІЧНІЙ ЛАБОРАТОРІЇ. 2) Правила техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії. Учні самостійно знайомляться з правилами техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії. Коментуються лише окремі правила, користуючись підручником та стендами в класі. Після проведення інструктажу пропонується всім учням розписатися в журналі з техніки безпеки. 3. ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ХІМІЧНИМ ОБЛАДНАННЯМ. Демонстрація. Учням показується лабораторне обладнання, розповідаються правила користування лабораторним штативом, спиртівкою, пробірками. Потім демонструється хімічний посуд, який буде використовуйся на лабораторних і практичних заняттях: колби (конічні, плоскодонні й круглодонні), мензурки, хімічні склянки, мірні циліндри, піпетки, порцелянові чашки, ступки. Під час демонстрації учні дізнаються про застосування хімічного посуду й правила користування ним. При цьому зауважується, що більшість предметів виготовлено зі скла, тому з ними необхідно поводитись дуже обережно. Демонструється склянка з реактивом: як вірно її тримати, як і в якій кількості з неї надливати; учні знайомляться з правилами користування дерев’яним тримачем і нагріванням рідини в пробірці; наголошується на тому, як вірно нюхати речовини; учням робиться попередження про обережне поводження з лугами та кислотами). Посуд, з яким ознайомилися учні, можна замалювати в зошитах. VI.Закріплення знань учнів. Завдання. 1) Впишіть у кросворд найменування лабораторного обладнання, зображеного на малюнку. Ключовим словом (=>) є назва опери («Князь Ігор») відомого російського хіміка та композитора О. П. Бородіна.
2) Почавши рухатися з верхньої лівої клітинки, пересувайтеся по горизонталі (ліворуч або праворуч) або вертикалі (вгору або вниз) таким чином, щоб з літер вийшло правило: а) із запобіжних заходів при поводженні з хімічними реактивами; б) з техніки безпеки.
2.Дописати речення: 1. Гасити полум’я спиртівки слід _______________________________________________ 3) Закінчити речення правил поведінки учнів у кабінеті хімії: 1. Входити в кабінет хімії________________________________________________________ 2. Підтримувати_____________________________ мити________________________________ 3. На столі можуть бути_________________________________________________________ 4. Працювати___________________________________________________________________ 5. Дбайливо_____________________________________________________________________ 4) Закінчити речення правил техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії: 2. Виконувати слід лише ті досліди, які____________________________________________ 3. Речовини не можна___________________________ і _________________________________ 4. На посуді, в якому зберігаються реактиви, обов'язково мають бути_____________________ 5. Особливо обережними слід бути під час роботи з___________________ та ______________ 6. Для ознайомлення із запахом речовини, необхідно долонею зробити рух від __________ ____________________ до _____________________________________________________________ 7. Забороняється нагрівальні прилади залишати _____________________________________ 8. Забороняється довільно змішувати _______________________ чи ___________________, не знаючи, які реакції можуть відбутися. 9. Реактиви для дослідів брати лише в таких кількостях, які _________________________ 10.Не можна вживати в хімічному кабінеті _________________________________________ 11.Під час нагрівання розчинів у пробірці необхідно стежити за тим, щоб отвір пробірки був спрямований від __________________________________________________________ 12.Після закінчення роботи______________________________________________________ 13.Залишки речовин не можна висипати чи виливати _______________________________ VII.Завдання додому. Вивчити текст підручника §3. Підготуватися до практичної роботи № 1 VIII.Підсумок уроку. Підсумовується роботу класу на уроці, відзначаються найбільш вдалі відповіді, вказуються на недоліки окремих відповідей; оголошуються оцінки учнів за урок.
Додатковий матеріал до уроку 2
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ У КАБІНЕТІ ХІМІЇ (додаток 1) Учень зобов’язаний:
ПРАВИЛА ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ ПРИ РОБОТІ В КАБІНЕТІ ХІМІЇ (додаток 2)
У разі нещасного випадку негайно звертайтесь до вчителя! |
Пошук
Календар
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||